Булінг у школі та як з ним боротися
Образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника чи однокласниці – це ознаки нездорових стосунків, які можуть призвести до цькування — регулярного, повторюваного день у день знущання. Регулярне та цілеспрямоване нанесення фізичної й душевної шкоди стало об’єктом уваги науковців і педагогів, починаючи з 70-х років минулого століття, й отримало спеціальну назву – булінґ.
Багато учнів соромляться розповідати дорослим, що вони є жертвами булінґу, вони переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість.
Молодші школярі мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. А у школі вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій.
Для успішної боротьби з насильством у школі кожен має знати про те, в яких формах може виявлятися насильство й цькування і як від нього страждають люди. Вивчення прав людини і виховання в дусі миру має бути включено до шкільної програми.
Що стоїть за насильством у школах і що можна зробити, аби зупинити його, учні можуть дізнатися на тренінгах, які проводять на уроках основ здоров’я або у старшій школі на виховних годинах. У Степанецькій громаді по всіх освітянських закладах пройшли правопросвітницькі кампанії «Стоп, булінг!»
Це відбувалося у вигляді:
1.Заняття з елементами тренінгу:
1-4 класи – «Подолаємо конфлікт дружною командою»;
5-8 класи – «Протидія булінгу в дитячому колективі»; "Права дитини"
9-11 класи – «Кібербулінг або агресія в Інтернеті: як її розпізнати і захистити себе».
2.Конкурс плакатів «Стоп булінг» (5-11класи) та фотоколажів (1-4 класи).
3.Перегляд та обговорення відеоролика «Булінг у школі та як з ним боротися»
4.Батьківські збори «Як зменшити ризик для своєї дитини в школі» (проблема булінгу).
5.Консультативний пункт для класних керівників «Юридична відповідальність за булінг».
Діти із цікавістю брали участь у цих заняттях. Адже права дитини повинні захищатися перш за все. Моральна, здорова атмосфера серед молоді – основне завдання для нас дорослих.